mappedByTime
Mapped by time is a proposition for a new cartographic image of Germany. A map showing a world, which is […]
Mapped by time is a proposition for a new cartographic image of Germany. A map showing a world, which is […]
Every location that we visit offers us a diverse number of landscapes, buildings, sights and people. All these places tell […]
Die Abläufe in der Natur werden durch die Eigenschaften und Beschaffenheit des umliegenden Raums beeinflusst. Random by Nature nutzt Eiswürfel, […]
Technological developments have thoroughly affected the way we listen to music. Particularly with the imminent demise of the so-called “music […]
Unsere physische Umwelt ist stabil, unsere digitale Umwelt ist instabil. Die beiden Produkte in Form einer Lampe und eines Tisches […]
Theory and having experience are two worlds. Connected somewhere. Disconnected almost everywhere. This book has been developed while a seminar […]
Im Dialog von Musik, Videoprojektionen, Rauminstallationen und Mode verwandeln Musiker, Komponisten und Gestalter die Industriearchitektur des BLG-Forums in eine monumentale […]
There are more than a dozen different communication situations in our daily life. The project “communication spaces” offers some optimization […]
Das Ortsverzeichnis verknüpft reale Orte in Bremen mit Imaginationen von Menschen in einem Spiel. Aufgabe ist es mit dem Ortsverzeichnis […]
Photoreductive Pixel is a modular installation based-on photosensors and LEDs arranged in an array. The amount of light falling on […]
We find temporary spaces in many places in our lives. We constantly seek to refuge in them. For example, while […]
Two pairs of eyes stare at each other. The one one pair that blinks or closes the eyes looses. “Starren” […]
When we look at urban space we think of it in categories such as inside and outside or private and […]
Explorations of the relations we have and would like to have with technology in everyday life. Brief Digital technologies have […]
Although two persons are viewing at the same incidence, they often perceive it differently. This shows for example in how […]
In ihrer natürlichen Umgebung haben Pflanzen alles, was sie zum Leben brauchen. Zimmerpflanzen hingegen sind in diesen Bedürfnissen von uns […]
Fotoapparate sind heutzutage omnipräsent. Ständig wird man abgelichtet. Das große Problem ist, das man bei der Masse an Fotos nicht […]
In dieser Arbeit wird die Anwendbarkeit von generativ erzeugtem Inhalt und insbesondere von Spielmechaniken in Computerspielen untersucht. Es wird geprüft, […]
VON a NACH b Ein Independent Study ermöglich von Professor Dennis Paul von Philip Wagner & Malte Buttjer Die derzeitige […]
Der Melancholy Helmet ist ein Helm, der in Abhängigkeit von der jeweiligen Lichtsituation melancholische Tonfolgen synthetisiert. So können alltäglich Situationen […]