ifrågasätta (8-bit heist)
ifrågasätta (8-bit heist) is the first in a two-part practical research project investigating physical/non physical data transference and wider perceptions […]
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Freud hat ein Strukturmodell der Psyche entwickelt. Dieses besteht aus drei Instanzen: dem Es, dem Ich und dem Über-Ich. Der […]
Im Alltag gibt es immer wieder Situationen in denen es nicht möglich ist ein Fahrrad an einen Gegenstand anzuschließen, etwa […]
Mogli ist ein soziales Netzwerk für Kurzdistanz-Kommunikation. Die Nutzer können sich innerhalb der Applikation mit Hilfe von Nachrichten verständigen. Diese […]
Is it possible to produce and think outside Research in academia? This project is a philosophical argumentation on the question […]
Wir leben in einer Welt in der Meinungen Vieler schneller als je zu vor gebildet und ausgetauscht werden. Watch. visualisiert […]
Departing from the question of how digital media is understanding touch and what actually people expect from touch in a […]
SPACE+SINEW is an application to cater for digitally supported authoring of choreography. The advent of digital music, an art form […]
Tether presents a series of everyday artifacts which are re-designed to make digital information perceptible. Ever growing amounts of digital […]
Working for Wes Anderson is an unconventional job application for Wes Anderson. Chinese artist Youyou Yang creates a set of […]
We transfer physical systems into virtual ones. But what happens if this process is turned the other way around? Aerosol […]
Bark Arcade is an online platform for HTML5 games played directly in your browser. An admission gives you access to […]
Post-war Germany has a deep and complicated relationship with privacy, which can be even further noticed in online behaviors. One’s […]
The Crowd Weather Indicator is a measuring device. It is representing the actual weather based on twitter messages. An algorithm […]
cuboino is a tangible, digital extension for the marble-game cuboro. It consists of a set of cubes that are seamlessly […]
‘Die Glaubensmaschine’ (‘The Faith Machine’) visualises a transfer of rituals and beliefs by means of a technical paraliturgy. Based upon […]
Auf der Suche nach dem Etwas, dass uns dazu veranlasst unser Gegenüber als ein Individuum zu verstehen zu dem wir […]
Diese Arbeit probiert sich in der Grauzone zwischen Videospiel und Nicht-Videospiel zu finden. Was ist ein Videospiel und was ist […]
Hänsel ist ein Desillusions-Apparat. Ein aus Holz gefertigter Rucksack, dessen Innenleben aus einer Kamera, einem Einplatinen-Computer und einem Thermodirektdrucker besteht. […]
Modular Interfaces is a physical, haptic extension to multi-touch input devices. Hand-held multi-touch devices, like the iPad, are becoming more […]