Bachelor Theses


Hyperaktivität

Experimente zur Manifestation von Interaktion im hyperaktiven Raum Hy­per­ak­ti­vi­tät ist ein ge­ne­ra­ti­ves, mul­ti­sen­so­ri­sches Web- und In­stal­la­ti­ons­pro­jekt. Es be­fasst sich mit […]


Moment Cam

We are living in a world of filters. Can they be more than an enhancement tool for visual stimulation? Can […]


RINSED

RINSED is a peaceful survival exploration role-playing game developed by two students, one coming from the university and the other […]


Indisposable

Indisposable investigates the spatiality of plastics and the politics they hold in spaces as partaking materials. Emerging from a plastic […]


Moving Papers

The Inherent Properties of Paper Roll as a Technical Individual A paper roll can be defined in many ways. The […]


Fizzi

Fizzi is a platform for algorithmic sound synthesis which consists of a circuit board and a software Library. circuit board […]


Serielles 3D-Drucken

Seit Urzeiten wurden Gegenstände abgekupfert, nachgebaut umgeformt, Bücher abgeschrieben, ehe sie gedruckt und vervielfältigt werden konnten: Die Reproduktionstechnik blickt auf […]


Opening of a Capsula

In the momentum of irritation a crack opens up, revealing something that has been concealed. This process refers to some […]


Ueberlingen

Schöne, glatte, Oberflächen Die öffentlichen Räume, die wir durchqueren, prägen uns und sind gleichzeitig Rahmenbedingung aus der sich unser Handeln […]


Dear Reader

Dear Reader, eine Untersuchung zeitversetzter Kommunikation zweier Personen mittels Schmuck. Dear Reader ist ein intimer, persönlicher und exklusiver Kommunikationsweg zwischen […]


Das Wesen des Teils

»Das Wesen des Teils« ist eine ontologische Arbeit über das, was man »Objekt orientierte Ontologie« (OOO) nennt. Es geht um […]