Bachelorarbeiten


Recursive Emergence

A camera, aimed at a white wall, captures the scene and relays it to multiple projectors. These projectors then cast […]


Automata Universalis

Automata Universalis beschäftigt sich mit der Frage ob unser Universum und unser Handeln deterministisch ist und ob man unter Einbezug […]


Distorted Landscape

Distorted Landscape Project induces a shift in anthropocentric thinking about nature. It does not interpret the current climate crisis from […]


CrowdOPs

CrowdOPs aims to combine live concerts and interactive streaming media. The online audience and their interactions will have an impact […]


Hyperaktivität

Experimente zur Manifestation von Interaktion im hyperaktiven Raum Hy­per­ak­ti­vi­tät ist ein ge­ne­ra­ti­ves, mul­ti­sen­so­ri­sches Web- und In­stal­la­ti­ons­pro­jekt. Es be­fasst sich mit […]


Moment Cam

We are living in a world of filters. Can they be more than an enhancement tool for visual stimulation? Can […]


RINSED

RINSED is a peaceful survival exploration role-playing game developed by two students, one coming from the university and the other […]


Indisposable

Indisposable investigates the spatiality of plastics and the politics they hold in spaces as partaking materials. Emerging from a plastic […]


Moving Papers

The Inherent Properties of Paper Roll as a Technical Individual A paper roll can be defined in many ways. The […]


Serielles 3D-Drucken

Seit Urzeiten wurden Gegenstände abgekupfert, nachgebaut umgeformt, Bücher abgeschrieben, ehe sie gedruckt und vervielfältigt werden konnten: Die Reproduktionstechnik blickt auf […]


Öffnung einer Kapsel

In dem Moment, das irritiert, klafft ein Spalt auf, hinter dem Verborgenes liegt. Dieser Prozess verweist auf einen anderen Raum, […]


Ueberlingen

Schöne, glatte, Oberflächen Die öffentlichen Räume, die wir durchqueren, prägen uns und sind gleichzeitig Rahmenbedingung aus der sich unser Handeln […]